Algemene voorwaarden

1. Aangaan van een overeenkomst
Klanten van Veggiedeli verplichten zich tot aankoop van de producten zodra zij in stap 4 van het bestelproces ('bestelling plaatsen') op 'betalen' hebben geklikt. Het verzenden van de bestelling wordt pas in gang gezet zodra het bedrag op de rekening van Veggiedeli is bijgeschreven.

2. Opslaan van gegevens
Van iedere bestelling worden de klantgegevens opgeslagen in overeenstemming met de relevante regelgeving van het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) en de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
De adresgegevens welke benodigd zijn om de bestelling op het juiste adres te kunnen leveren, worden enkel en alleen aan de verantwoordelijken bij de transportpartners ter inzage aangeboden.

3. Informatie op en beschikbaarheid van webshop Veggiedeli
3.1 Veggiedeli kan niet garanderen dat de informatie in haar webshop altijd up-to-date is. Waar het foto's van producten en beschrijvingen van producten betreft, zoals inhoud/gewicht, ingrediënten, voedingswaarde en allergie-informatie, kunnen er wijzigingen zijn opgetreden die niet of niet direct in de webshop meekomen. De klant dient zelf de informatie te verifiëren. Zie ook punt 5.4.
3.2 Veggiedeli is niet aansprakelijk voor het op enig moment niet beschikbaar zijn van haar webshop of andere factoren die in het bestelproces meespelen.

4. Prijzen, verzendkosten, betaling
4.1 De prijzen gelden die op het moment van bestellen zichtbaar zijn in de webshop van Veggiedeli. Alle prijzen zijn inclusief BTW en verpakkingsmateriaal en exclusief eventuele verzendkosten (zie de Verzending en levering)
4.2 Voor overschrijvingen uit de EU die gedaan zijn zonder IBAN en BIC kenmerk, brengt Veggiedeli noodzakelijkerwijs €10,- in rekening.
Voor creditcard- en andere betalingen die moeten worden teruggeboekt vanwege een oorzaak bij de klant, kan Veggiedeli ook de gemaakte kosten in rekening brengen.

5. Levering (zie ook de Verzending en levering)
5.1 Veggiedeli levert aan klanten in Nederland en België, Duitsland en Frankrijk, en andere landen op verzoek. Veggiedeli geeft de bestellingen 1 op 1 door aan de groothandel in Duitsland (zie Verzending en levering) waardoor de levertijd doorgaans 2 a 3 werkdagen bedraagt. Verzending naar België kan soms een dag langer in beslag nemen. Veggiedeli is niet aansprakelijk voor later dan verwachte levering.
5.2 Het kan voorkomen dat sommige producten worden nageleverd.
5.3 De klant zorgt ervoor het pakket te kunnen ontvangen of een notitie voor de koerier achter te laten, bijvoorbeeld bij welke buren mag worden aangeboden.
5.4 Indien levering niet mogelijk is en de oorzaak hiervan ligt bewezen bij de klant (zoals een onjuist opgegeven adres of het steeds niet thuis zijn), draagt de klant de kosten die hieruit voortkomen. Als de oorzaak bij Veggiedeli ligt, draagt Veggiedeli de ontstane onkosten.
5.5 Veggiedeli kan niet garanderen dat het voorraadbeheer van de webshop altijd up-to-date is. Het kan voorkomen dat een product niet geleverd kan worden. Soms vindt per e-mail overleg plaats om het product te vervangen. Of er wordt een creditnota gemaakt. Het creditbedrag wordt per ommegaande teruggestort.
5.6 De meeste producten op Veggiedeli zijn lang houdbaar en kunnen zonder koeling vervoerd worden. Voor producten uit de koeling worden voor de zekerheid koelelementen meegeleverd. Voor de warmere periodes zijn ook extra koelverpakkingen beschikbaar. Veggiedeli is niet aansprakelijk voor producten die desondanks niet koel aankomen. In andere gevallen waarin de producten niet in goede staat aankomen zal Veggiedeli de kosten dragen.
5.7 Schades of gebreken die door de klant aan de buitenkant van het pakket geconstateerd worden bij aanname ervan, moeten door de koerier worden opgetekend, anders kan geen vergoeding plaatsvinden. Schades of gebreken aan de inhoud van het pakket moeten binnen 48 uur na ontvangst van het pakket gemeld worden bij Veggiedeli.
5.8 Het ruilen van producten is niet mogelijk als door de klant iets fout besteld is.

Coevorden, 3 februari 2013
Gewijzigd 14 oktober 2016
Veggiedeli